Aktualny czas: 19-11-2017, 05:56 Rejestracja

  Przedstawiamy nowy Panel Kierowcy
Napisane przez: Oplaner - 30-09-2017 23:08 - Brak odpowiedzi

[Obrazek: 33649987218873803594.png]
Nowy Panel Kierowcy
Oplaner

Długo czekałem na tę chwilę. Już dawno w mojej głowie powstała wizja pięknego, kompleksowego Panelu Kierowcy. Stworzonego z dbałością o szczegóły. Prostego i przyjemnego w użytkowaniu. Wszyscy długo czekaliśmy na prawdziwą rewolucję. Przedstawiam Wam urzeczywistnienie mojej wizji — nowy Panel Kierowcy.



Osobisty asystent
Podsumowanie jest jak Twoje osobiste centrum dowodzenia. Błyskawicznie sprawdzisz, jaki masz kolejny kurs. Nie musisz się jednak trudzić sprawdzaniem stanu technicznego przypisanego pojazdu. Wszystkie informacje są w jednym miejscu. A nawet Twoje urlopy.


Pasek statusu
Zawsze w Panelu Kierowcy widoczny jest pasek statusu. Zawiera on informacje na temat Twojej kariery kierowcy. Pokazuje zakłady, w których jesteś zatrudniony, informacje o okresie próbnym lub odrabianiu czarnej listy, stałe pojazdy oraz zgromadzone punkty.


Zintegrowany grafik i spis taboru
Dane grafików oraz dane taborowe są teraz w samym sercu Panelu Kierowcy. Bez problemu przejrzysz swoje zadania na cały miesiąc. Równie łatwo dowiesz się czegoś nowego na temat dostępnych pojazdów. Wszystko to zawarte w spójnym, szybkim i pięknym systemie.


Inteligentna pobieralnia
Nowa pobieralnia gromadzi mapy, pojazdy i inne dodatki w jednym miejscu. Na podstawie rozwoju Twojej kariery system decyduje, które elementy są dla Ciebie dostępne do pobrania. Bez zbędnych haseł.


Odświeżone profile
Karta Kierowca w Twoim profilu użytkownika również uległa zmianie. Zobaczysz w niej zakłady, w których pracujesz, Twoje pojazdy oraz liczbę zgromadzonych punktów — a tymi ostatnimi warto się pochwalić!


Zupełnie nowe narzędzia specjalne
Nowy Panel Kierowcy zawiera również przeprojektowane narzędzia przeznaczone dla dyspozytorów, mechaników, Nadzoru Ruchu oraz administratorów i moderatorów.


Wszystko już gotowe
Nie musisz robić nic więcej, by móc korzystać z nowego systemu. Twoje dane zatrudnienia, urlopy oraz zgromadzone punkty już czekają na Ciebie w nowym Panelu Kierowcy.



Głęboko wierzę, że nowy Panel Kierowcy będzie nam wszystkim doskonale służył.
Jednocześnie bardzo dziękuję za pomoc i wsparcie: Ikarus 132, Kapitan79, Kierownik, Nervoplan™.


Ten wątek jest otwarty. Zapraszam wszystkich do dzielenia się swoimi przemyśleniami. Uśmiech

Wydrukuj tę wiadomość Wyślij tę wiadomość znajomemu

  Kronika pięciu lat Forum
Napisane przez: Ikarus 132 - 25-09-2017 22:57 - Brak odpowiedzi

Forum ma już 5 lat!


Z okazji okrągłych urodzin naszej strony, chciałbym Wam przedstawić krótko naszą historię. Wyróżnię w niej dwa etapy rozwoju, jakimi są czasy vBusa i czasy OMSI.

1. MZK Warszawa (2.10.2012 r. - 04.2015 r.)
[Obrazek: 29307455141013898883_thumb.png]

2.10.2012 r. - nasze forum, pod nazwą MZK Warszawa i adresem mzkwaw.ugu.pl zostaje uruchomione. Nowa vFirma została uruchomiona jako coś nowego - jej celem było przeniesienie graczy VirtualBusa w czasy, kiedy warszawskimi ulicami niepodzielnie rządziły Ikarusy i Jelcze - w czasy lat '70 i '80. Zaczęliśmy skromnie; z Ikarusem 260.04 i pięcioma liniami: 101, 105, 176, 305 i 376. Dysponowaliśmy zajezdniami R-6 Redutowa, R-7 Woronicza, R-10 Ostrobramska i R-13 Stalowa. Forum założyli Wujek, Crawley, Kredens i AVE.
[Obrazek: 03918468701511841988_thumb.png]




1.11.2012 r. - MZK uruchomiło linię 156 jeżdżącą na trasie z Wiśniowej Góry do stacji PKP Międzylesie.
[Obrazek: 67319091258331136191_thumb.png]

12.11.2012 r. - wprowadziliśmy do obsługi kolejne dwie linie - 166 i 366. 166 była jedną z bardziej znanych warszawskich linii i została skasowana w latach 90. Pojawiły się w międzyczasie także autobusy przegubowe.
[Obrazek: 60202942381277999666_thumb.png]

17.12.2012 r. - uruchomienie linii 119 kursującej spod Dw. Wschodniego na Zacisze. Jest to kolejna z kultowych warszawskich linii, która od lat jeździła po Pradze i Targówku, zabiły ją dopiero lata 90. kiedy to połączono ją z 128 w 512. Przy okazji budowy metra powrócił jednak stary porządek. No prawie, bo 128 wróciło, a 119 z powodu wywalenia tego historycznego i związanego od lat z Pragą numerka na Wawer zostało jako 512. Dodatkowo, poprawiony został model Ikarusa 280.26.
[Obrazek: 69689235019211460393_thumb.png]

29.12.2012 r. - uruchomienie kolejnych dwóch linii. Pierwsza z nich to linia 142, która przez bardzo długi czas łączyła komunalny cm. Północny leżący za Hutą z pl. Komuny Paryskiej (obecnie Wilsona). Została zlikwidowana w latach 90. z tym, że przez kilka ostatnich lat jeździła już tylko sezonowo, czyli była uruchamiana tylko w okresie Wszystkich Świętych aby ułatwić dojazd do cmentarzy Wawrzyszewskiego i Północnego. U nas kursowała na trasie z cm. Północnego do al. Reymonta. Druga linia to 171. Linia ta powstała po likwidacji trolejbusowej linii 56 kursując niemal na identycznej trasie i przez 15 lat łączyła Dw. Gdański z pętlą uliczną Kazimierzowska położoną na Mokotowie. Potem stało się to co powinno stać się już na początku: 171 zostało wchłonięte przez kursującą na podobnej trasie 174.
[Obrazek: 99491713710142089968_thumb.png][Obrazek: 79745245451981799396_thumb.png][Obrazek: 73242341981432332582_thumb.png][Obrazek: 74061837001270616980_thumb.png]

4.02.2013 r. - MZK zaczyna obsługę linii 186, która kręciła się kiedyś po Falenicy. Jest to dość nietypowa linia bo jednokierunkowa. Trasa wynosi 5,5 km, a przejazd zajmuje rozkładowo 11 minut. W międzyczasie do użytku wszedł także Ikarus 260.73A.
[Obrazek: 21521809829446219191_thumb.png]

1.03.2013 r. - do vFirmowych zajezdni dojechały 3 modele: Jelcz MEX 272 (R-6, R-7, R-10), Ikarus 411 (R-6), Jelcz-Berliet PR100 (R-10).
[Obrazek: 16820691193146767787_thumb.png][Obrazek: 57716179399683292457_thumb.png][Obrazek: 44694929817826094175_thumb.png]

10.04.2013 r. - kolejne nowości w postaci autobusów: Ikarus 280.37, Jelcz PR110U, Ikarus 620 oraz map: 208 - podmiejskiej linii jeżdżącej z pętli PKS Marymont do Truskawia, u nas czasowo skróconej obustronnie na trasie Al. Reymonta - Laski i 104, która przez ponad 40 lat jeździła na Ursynów (konkretnie na pętle Wolica) i była pierwszą ursynowską linią. Trasa na przestrzeni lat była raz krótsza do Wilanowskiej, a raz dłuższa do Rakowieckiej, ale 104 zawsze jeździło ulicą Nowoursynowską.
[Obrazek: 24456137704409832096_thumb.png][Obrazek: 63970065923171251222_thumb.png][Obrazek: 17019890946295828789_thumb.png]

1.05.2013 r. - wraz z początkiem maja zaczął się okres rekreacyjny, więc od weekendu zaczęła kursować sezonowa linia STRUGA. Kiedyś rok rocznie uruchamiano tzw. linie "zielone" by dowieść warszawiaków do podmiejskich miejsc wypoczynkowych np. na działki. Generalnie wszystkie startowały z Pl. Defilad, nasza STRUGA była jednak trochę skrócona bo startuje z Dw. Wschodniego. Dodano także oflagowanie pojazdów, obowiązujące w dni świąt państwowych, oraz statyczne pojazdy na pętlach Dw. Wschodni i Dw. Południowy.
[Obrazek: 34519839053558189732_thumb.png][Obrazek: 06053580255340722450_thumb.png][Obrazek: 18594697873615087388_thumb.png]

10.06.2013 r. - uruchomienie linii 161, która od zawsze jeździ w Wawrze, a dokładniej od Falenicy przed Radość wgłąb lasu. Przez szereg lat zmianom ulegały tylko końcowe odcinki trasy dlatego nasza 161 była niemal identyczna, jak ta jeżdżąca dziś. Jedyne czym się różni to właśnie końcówkami: w Falenicy kończy po prostu na pętli Falenica, a nie na kryterium ulicznym Olecka, a w Zbójnej Górze kończy na pętli Izbicka-cmentarz, pod którą dziś realizowane są podjazdy kieszenie w drodze do pętli Zbójna Góra. W infrastrukturze też wiele zmian nie zaszło, więc linię można było uznać niemal za teraźniejszą.
[Obrazek: 98337024764032824513_thumb.png][Obrazek: 08989616189510455955_thumb.png]

17.06.2013 r. - uruchomienie linii 174 oraz 374. 174 jeździ z pętli na rogi E.Plater i Świętokrzyskiej do Bokserskiej trasą niemal identyczną jak dziś, oprócz krótszej trasy jedną z różnic jest m.in. przejazd ulicą Bełdan, po której dziś nie jeżdżą autobusy, natomiast 374 jedzie od Emilii Plater prosto aleją Niepodległości w dół do Wilanowskiej.
[Obrazek: 86089938902198033391_thumb.png][Obrazek: 53734325850965300567_thumb.png][Obrazek: 17251735978042093099_thumb.png][Obrazek: 92700568779219383891_thumb.png]

1.10.2013 r. - w rok po uruchomieniu forum, na miejsce upadłego vZTM wprowadziliśmy oddzielny zakład - MZA Warszawa, obsługujący współczesne linie. Zakład dzielił się wtedy jeszcze na 5 zajezdni; R-1 "Woronicza", R-2 "Kleszczowa", R-3 "Ostrobramska", R-4 "Stalowa" i R-5 "Redutowa" (która pod koniec listopada została zlikwidowana). Pierwotnie MZA zarządzał Kredens, jednak miesiąc później to ja zostałem dyspozytorem - i tak jakoś zostało aż do dziś Uśmiechnięty
[Obrazek: 14621970515332852728_thumb.png]

1.11.2013 r. - uruchomiliśmy dodatkowe linie na Wszystkich Świętych: 104BIS z Dw. Południowego do SGGW-AG, dowoziła do cmentarza przy Wałbrzyskiej, 105BIS z Dw. Centralnego do cmentarza na Woli, 161BIS z PKP Radość do cmentarza przy Izbickiej w Wawrze, 170BIS z Emilii Plater do cmentarza Powązkowskiego, 176BIS z Dw. Wschodniego do cmentarza Bródnowskiego.
[Obrazek: 65938342231319209283_thumb.png]

22.02.2014 r. - wprowadzenie do ruchu pojazdów Ikarus 435.05, ZiS 127 oraz ulepszonych modeli Ikarusów 2xx.
[Obrazek: 02537105461436298049_thumb.png][Obrazek: 12987802606748488015_thumb.png][Obrazek: 95708850805386526845_thumb.png]

2014-2015 r. - oprócz tego stale wprowadzaliśmy ulepszenia, np. połączenie dyspozytorni czy tydzień zmian w grafiku - wszystko to były jednak zmiany bieżące. Czas ten był głównie wypełniony przygotowaniami do wprowadzenia OMSI 2. Strona funkcjonowała do końca kwietnia 2015 r. pod adresem internetowym mzkwarszawa.xaa.pl (zmiana adresu była wymuszona przez zmianę serwera - baza danych pozostała). Później na dwa miesiące zniknęliśmy, w międzyczasie dużo pracując.

2. Wirtualna Warszawa (1.07.2015 r. - obecnie)
[Obrazek: 87450205014864620743_thumb.png]

1.07.2015 r. - o godzinie 12:00 po przeprowadzeniu zmian na forum: nowego stylu i układu działów uruchomiliśmy forum ponownie. Zmieniło się tu dużo, przede wszystkim z kategorii "Zajezdnie" zrobiły się dwie oddzielne kategorie: "Der Omnibussimulator 2" i "VirtualBus". W kategorii OMSI 2 dostępna jest tylko część współczesna, tzn. Miejskie Zakłady Autobusowe z jedną zajezdnią - R-3 "Ostrobramska". Wystartowaliśmy z liniami: 101, 196, 211, E-8, N01 i Solarisami AlTerra z odpowiednimi modyfikacjami.
[Obrazek: 94076849935259353137_thumb.png][Obrazek: 12464977021920887260_thumb.png]

6.07.2015 r. - tego dnia vFirma ruszyła na nowo - pierwsi kierowcy ruszyli w trasę Oczko
[Obrazek: 81377173071602701518_thumb.png]

14.08.2015 r. - połączenie naszego forum z vZTM.

27.10.2015 r. - spektakularny koniec współpracy z vZTM i koniec kariery eRgona oraz Sopa w Ekipie Forum. Przez cały dzień strona była zamknięta, gdyż ten pierwszy z konta tego drugiego raczył usunąć kilkadziesiąt najważniejszych wątków. Jest to najbardziej kretyński sabotaż, który miał miejsce w ciągu 5-letniej historii Forum.

9.04.2016 r. - uruchomienie linii 149.




5.08.2016 r. - wprowadzenie do DL poprawionej wersji linii 196.
[Obrazek: 50488484816939043372_thumb.png]

30.08.2016 r. - uruchomienie linii 206.




30.09.2016 r. - wprowadzenie linii 133.
[Obrazek: 85529002163292088473_thumb.png]

2.10.2016 r. - wprowadzenie nowego zakładu (Mobilis Mościska), nowego Regulaminu Forum i podziału zadań.
[Obrazek: 88577046902446473496_thumb.png]

17.04.2017 r. - wprowadzenie nowego stylu forum.
[Obrazek: 96687221080155973923_thumb.png]

2.10.2017 r. - wprowadzenie nowego Panelu Kierowcy.
[Obrazek: 35075419312424636971_thumb.png]

Historia pisze się dalej - i Ty także możesz dołożyć swoją cegiełkę do naszego Forum. Życzymy Wam wszystkim miłej zabawy w naszej vFirmie i kolejnych lat spędzonych razem!

Wydrukuj tę wiadomość Wyślij tę wiadomość znajomemu

  Nowy styl forum, zmiany kadrowe [17.04.2017 r.]
Napisane przez: Ikarus 132 - 15-04-2017 22:48 - Brak odpowiedzi

Po przerwie świątecznej wygląd naszego forum bardzo się zmienił; zaktualizowaliśmy przestarzały styl forum na nowy, autorstwa Wujka i Oplanera. O ile ten pierwszy zaczął pracę przy nowym wyglądzie forum, o tyle ten drugi styl dokończył i dostosował go do stanu używalności.
Przed włączeniem styl został oczywiście przetestowany, co nie zmienia faktu, że mogliśmy przeoczyć jakieś błędy. Te prosimy zgłaszać w dziale "Propozycje/błędy".

Dodatkowo, nowym moderatorem został Oplaner, którego serdecznie witamy w Ekipie Oczko

Pozdrawiam :>
Alleluja!

Wydrukuj tę wiadomość Wyślij tę wiadomość znajomemu